پاتوق کتاب |
متاسفانه در ایران ترجمه ی دلبخواهی و ناقص و غلط از دیرباز باب بوده و از زمان ذبیح الله منصوری با آن ترجمه های مزخرف و دستکاری شده تا به حال شاهد چنین ترجمه هایی در هر مبحث هستیم. بگذریم در ایران و به خصوص جامعه ی فارسی زبان اینترنت شیطان پرستی واژه ای بود که فقط یک معنی داشت و تمام انواع مختلف این فرقه را شیطان پرست می نامیدند. باید این را به خدمتتان عارض گردم که میان [ایسم] و [پرستش] فرق بسیار نهفته است به طوری که معنی این دو زمین تا آسمان با هم فرق می کند. وقتی سخن از ایسم می آید سخن از (مکتب) است و یک (گرایش) به خصوص که در دوره ای خاص ظهور می کند و در دوره ای هم تمام می شود. اما وقتی سخن از (پرستی) و ( پرستش) می شود مقصود ( ستایش) و ( عبادت ) است که این در یک امر دینی کاربرد دارد و باید توجه داشت که یک مکتب با یک دین زمین تا آسمان تفاوت دارد. و وقتی می گوییم ( شیطان گرایی ) منظور همان فلسفه ی سمبل قرار دادن شیطان به عنوان قدرت است. یعنی همان چیزی که (آنتوان لاوی) در سال 1966 به جهانیان گفت و با دائر کردن کلیسای شیطان آن را ترویج داد و این مسئله کاملا با شیطان پرستی دینی و مذهبی کهن فرق می کند چنانچه سخن از شیطان پرستی به میان می آید مقصود ( شیطان پرستی گوتیک) و ( یزیدیه) است که برای شیطان وجودیت قائل می شوند. شیطان پرستان به وجود خدا و جهان پس از مرگ اعتقاد دارند در حالی که شیطان گرایان لاویایی نه به خدا اعتقاد دارند و نه برای شیطان وجودیت قائل می شوند و آن را در درون خود و نفس انسان می دانند و می گویند شیطان وجود خرجی ندارد و اگر مراسمی بر پا می دارند بدون قربانی است و فقط من باب رسیدن به امیال جنسی و درونی است که برای شیطان گرایان بسیار اهمیت دارد و به هیچ وجه جنبه ی مذهبی ندارد! در آن بچه ها و حیوانات هرگز قربانی نمی شوند و در آن از جادوی سیاه استفاده نمی شود. در حالی که شیطان پرستی مذهبی چیز دیگریست که از زمان کهن و عهد عتیق وجود داشته و همیشه برای شیطان وجودیت و موجودیت مستقلی قائل بوده اند. اینک با نتیجه گیری از این نوشته متوجه آن می شویم که میان ( ایسم ) و ( پرستش ) تفاوت بسیار است.
[ پنج شنبه 91/6/23 ] [ 12:11 صبح ] [ نا نویسنده ]
[ نظر ]
دشمنان دیری شهریاری خداوندکه در روایات عهد عتیق از آنان به عنوان دشمنان سیاسی عبرانیان یاد شده است در همه جا نشانه های آشکاری از ستیز آب های سرکش یا هیولاهای دریا با آفریدگار نظم را در خود دارند و این ماجرایی است که پیشینه آن در مراسم آیینی سال نو بین النهرین و کنعان یاد شد . با گذشت زمان نیروهای مخالف فرمانروایی شهریاری آسمان به شیطان واگذار می گردد . در روایت های شیطان دشمن خدا و تلاش او درراسته خنثی کردن خواسته های نیک خداوند قرار دارد . در عهد جدید شیطان همانا ( ابلیس ) بهشت گم شده جان میلتون و دوزخ دانته و ( تراژدی فاوست اثر گوته ) – بعلزبوب کنعان و خدایی که در هزل ادبی کتاب مقدس نام او را ( بعلزبول = خدای مگس ها ) خوانده اند . و شیطان در نقش فرشته رانده شده از آسمانها همانا لوسیفر به معنی ستاره صبح و ستاره رخشانی است که در اشعیاء نبی از وی به عنوان ( دختر صبح ) یاد می شود و از اوج بلند آسمان به جهان زیرین افکنده شده : " چگونه از آسمانها افتاده ای که امت ها را ذلیل ساختی ؟ چگونه به زمین افکنده شدی ای دختر صبح.
ابلیس رانده شده از آسمان در اندیشه عبرانیان و بعد در آیین مسیحی پیام آور بدی و گناه و رو در روی نیکی و دادگری خداوند قرار دارد . در این روایت ها شیطان دشمن خدا و انسان و نیز فرشته ایست که از آسمان فرو آمد و موسوم به فرشته مطرود یا مقرب است . در دوره شهریاری عبرانیان شیطان دشمن خدا نیست ! و از همه مصائبی که بر عبرانیان می رود به عنوان مشیت خداوند یاد می شود . عبرانیان از آغاز خدای خود را نیایش میکرده و کیش آنان در برابر نظام چند خدایی خاور نزدیک قرار داشت و با آن که این خدایان را قبول نداشتند نیایش آنان را توسط اقوام دیگر را تقبیح نمی کردند . در نزد عبرانیان این خدایان فرومایه تر از خدای عبرانیان بودند . اگر به بخش های لاویان و اشعیا و تواریخ و پادشاهان در کتاب مقدس نگاهی بیاندازید و سرگذشت خانه داجون و بعل را بخوانید در میابید که این شیاطین و خدایان دوزخی چگونه مورد پرستش قرار می گرفتند و برای بعل و داجون و بعلزبوب و عزازیل قربانیان و پرستشگاه هایی به پا می کردند . اگر سرگذشت داوود پیغمبر را در عهد عتیق بخوانید متوجه خواهید شد که داوود در اوایل جوانی خود تحت تاثیر زنان بی شمار خود در حرمسرا قرار گرفت وبا ایشان به حدی انس بگرفت که خدای خود را فراموش کرد و زنان ساحره و جادوگر او را وا داشتند که برای بعل و دیگر خدایان و بتها عبادتکده هایی بر پا دارد و اینچنین شد که داوود خدای یکتا را فراموش کرد و درپیری و به سالخوردگی که رسید توبه کرده و بتها و عبادتکده های کفر را در هم شکست و برای خدا قربانی سوزانید. [ سه شنبه 91/6/21 ] [ 10:30 عصر ] [ نا نویسنده ]
[ نظر ]
فحش اگر بدهند آزادی بیان است جواب اگر بدهی بی فرهنگی است. سوال اگر بکنند آزاد اندیشند سوال اگر بکنی تفتیش عقاید است. تهمت اگر بزنند در جست و جوی حقیقتند جواب اگر بدهی دروغگویی. مسخره ات بکنند انتقاد است جواب بدهی بی جنبه ای. تهدیدت اگر بکنند دفاع کرده اند از عقایدت دفاع اگر بکنی خشونت طلبی و... حزب الله را و حزب اللهی بودن را با همه ی تراژدی هایش دوست دارم. [ یکشنبه 91/6/12 ] [ 4:35 عصر ] [ نا نویسنده ]
[ نظر ]
مرداب به رود گفت: چه کردی که زلالی؟ جواب داد: گذشتم...
[ جمعه 91/6/10 ] [ 6:21 عصر ] [ نا نویسنده ]
[ نظر ]
ما مثل طایفه و گروهی هستیم که رییس خود را حبس نموده است و رد بلایا خود تصمیم جنگ و یا صلح را اتخاذ میکند. خودمان کرده ایم و اجازه نمی دهیم بیاید و قضایا را حل کند، با اینکه می دانیم اگر بیاید میتواند مشکلات را حل کند ولی باز او را محبوس کرده ایم. بنابر این اگر میلیون ها نفر هم موافق باشند، او مثل شخص وحید و تنهاست که هیچ یاور و ناصر و معینی ندارد. زیرا ما رد بیداری درست به وظیفه خود عمل نمیکنیم، با این حال منتظر هستیم که بیدار شویم و تهجد به جا آوریم. اگر توفیق شامل حال انسان گردد از خواب بیدار می شود و مشغول تهجد می گردد ولی اگر توفیق نباشد چنانچه بیدار هم شود از آنها بهره نمیبرد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیه الله العظمی بهجت (ره)
[ پنج شنبه 91/4/22 ] [ 12:21 عصر ] [ نا نویسنده ]
[ نظر ]
قطعه گمشده ای از پر پرواز کم است یازده بار شمردیم و یکی باز کم است این همه آب که جاری است نه اقیانوس است عرق شرم زمین است که سرباز کم است [ شنبه 90/10/3 ] [ 1:30 عصر ] [ نا نویسنده ]
[ نظر ]
آنگاه که سلاطین ستم بر پیکر استوره حق اسب می تازاندند زمین ضجه میزد و یزید میخندید و صدای ابلیس بود که می پیچید در باد یزیدیان کنون هم بزم دارند در محرم هر روز میبینمشان در خیابان که راه میروند بر خون عاشوراییان آری کربلا همین جاست اما این دشت کربلای فراموشیهاست عباس و حسین و زینب را نمی شناسد کسی و سالهاست در این حوالی جز زوزه باد صدای ابلیس می آید و دیگر هیچ...
فاطمه زارع خلیلی
[ دوشنبه 90/9/28 ] [ 2:24 عصر ] [ نا نویسنده ]
[ نظر ]
اروپا تحت تهدید مورد حمله قرارگرفتن توسط این گروه هاست و تمام سازمانها و احزاب همگی مکررا تحت حمله اینها هستند. [ پنج شنبه 90/4/23 ] [ 10:55 صبح ] [ نا نویسنده ]
[ نظر ]
این جوامع بوی زننده ایی هستند که در بالاترین سطوح جامعه رخنه کرده اند شرارتی که به عمیق ترین و شتیع ترین ریشه خود رسیده است . [ پنج شنبه 90/4/23 ] [ 10:54 صبح ] [ نا نویسنده ]
[ نظر ]
در سال 1822 نخست وزیر اتریش نامه ایی به امپراطوری روسیه الکساندرنوشت و این اخطار را در آن گوشزد کرد : [ پنج شنبه 90/4/23 ] [ 10:49 صبح ] [ نا نویسنده ]
[ نظر ]
|
|
[قالب وبلاگ : سیب تم] [Weblog Themes By : SibTheme.com] |