سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق کتاب
 
قالب وبلاگ

تاریخچه فراماسونری

فراماسونری یعنی چه؟ کلمه ماسون(mason    ) یعنی بنا، فراماسون یعنی بنای آزاد. ماسونری یک تشکیلات منظم جهانی است که برای ارکان دولت های وجهان و اکثر وجوه زندگی سیاسی ،اقتصادی، فرهنگی جوامع ،سللطه یافته است و بسیار هم آزادانه عمل می کند.

 

کسی که عنصر فراماسونری است "ماسون" یا "فراماسون" نامیده میشود. ساختمانی که مرکز فعالیت ماسونهاست "لژ" نام دارد.

 

فراماسونری از چه زمانی به وجود آمد؟ بیشتر مورخان فراماسونری ممتفق القول بر این باورند که مبدا این سازمان به جنگ های صلیبی باز میگردد. اگر چه فراماسونری به طور رسمی در اوایل قرن 18 میلادی در انگلستان بنا نهاده شد، اما ریشه ها و مبادی آن به جنگ های صلیبی قرن 12 باز می گردد. به عبارتی منشا تشکیل فراماسونری دسته ای به نام "شوالیه های معبد" بوده اند.

 

در سال 1095 "پاپ اربن دوم" مردم را دعوت به جنگ برای به دست آوردن سرزمین های مسلمانان کرد و در سال 1099 سپاه آنها به اورشلیم رسید که جنایات بی شماری در آنجا انجام دادند و بسیاری از مسلمانان را کشتند و طی دو روز 40000 مسلمان را قتل عام کردند.

 

دسته شوالیه های معبد هم زمان مسکین عیسی مسیح و معبد سلیمان در سال 1118 تشکیل شد و سپس این گروه عامل کشتار مسلمانان در سال های بعد بودند که در سال 1187 "صلاح الدین ایوبی" قهرمان سپاه مسلمانان بیت المقدس را آزاد کرد و آنها را به مرگ محکوم نمود. ولی عده ای از آنها زنده ماندند.

 

این گروه به دلیل گرایش به عقاید کفر آمیز ملل باستان همچون کابالا که همواره همراه با جادوگری بود، ضد مسیح بودند که به دست حکومت های مسیحی کشور های اروپایی اعدام شدند. و یا رانده شدند و در اسکاتلند سکنی گزیدند و به "لژ بیلدرز" پناه بردند بعد ها به "لژ فراماسون" تغییر نام دادند و سپس فعالیت های خود را بهع صورت مخفیانه پی بردند.


[ دوشنبه 89/12/16 ] [ 9:13 صبح ] [ نا نویسنده ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینکدونی
امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 24
کل بازدیدها: 339537